Uspořádání dne v MŠ je dostatečně pružné, umožňuje reagovat na individuální možnosti dětí, na jejich změnné či aktuálně změněné potřeby. Respektuje věkové zvláštnosti dětí.
PROVOZ 6:30–16:30
06:30–09:00 Volné hry a činnosti, skupinová i individuální práce s dětmi
09:00–09:50 Dopolední svačina, skupinová práce s dětmi, přípravy na pobyt venku
09:50–11:50 Pobyt venku (délka pobytu je volena s ohledem na počasí)
11:50–12:30 Převlékání, hygiena, oběd (http://ksirova.oci.cz/web/article_3_jidelnicek.html)
12:30–14:30 Ukládání k odpočinku, spánek, postupné vstávání
14:30–16:30 Oblékání, odpolední svačina, odpolední hry a činnosti do odchodu domů
PROGRAM zahrnuje tyto činnosti: základní péči o dítě a hrové činnosti, pohybové a zájmové aktivity dětí.
Na jaře a na podzim využíváme zahradu (dle počasí) – ke cvičení, svačinky venku, odpolední činnosti...
Děti přivádět do MŠ dle ŠŘ nejpozději do 8.30 hodin.
V MÍSTNOSTI I PŘI POBYTU VENKU REALIZUJEME:
Spontánní volné hry dětí dle volby, pohybové aktivity bez přesného určování pravidel
Řízené hry, hry s pravidly, cvičení, krátké soustředění, zájmové kroužky.
Veškeré plánování činností vychází z potřeby zájmu dětí. Jsou vytvářeny podmínky pro individuální, skupinové i frontální činnosti, děti mají možnost účastnit společných činností v malých, středně velkých i velkých skupinách.
Je dostatečně dbáno na osobní soukromí dětí (Pokud to děti potřebují, je jim umožněno uchýlit se do klidného koutku a neúčastnit se společných činností, stejně tak má možnost soukromí při osobní hygieně.)
Děti mají dostatek času a prostoru pro spontánní hru, aby ji mohly dokončit nebo později v ní pokračovat.
Poměr spontánních a řízených činností je v denním programu vyvážený. Pedagogové se plně věnují dětem a jejich vzdělávání. Při realizaci plánovaných činností jsou vytvářeny vhodné materiální podmínky.
EDUKATIVNĚ STIMULAČNÍ SKUPINKY
Příprava předškoláků na 1. třídu, 10 lekcí. Hodiny probíhají za účasti rodičů.
SPOLUPRÁCE EXTERNÍHO LOGOPEDA S RODIČI NA NÁPRAVĚ ŘEČI JEJICH DĚTÍ.